Dofinansowanie studiów podyplomowych

Dofinansowanie studiów podyplomowych

Czym jest dofinansowanie studiów podyplomowych?

Dofinansowanie studiów podyplomowych umożliwia pogłębienie wiedzy i zdobycie nowych umiejętności, dzięki czemu osoba poszukująca pracy może zwiększyć swoje szanse na rynku pracy. Dofinansowanie skierowane jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy.

Urząd pracy może sfinansować do 100% kosztów studiów podyplomowych, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia. Za okres uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów  osoba bezrobotna otrzyma stypendium w wysokości 20% zasiłku dla bezrobotnych.

Studia podyplomowe są formą kształcenia, na którą są przyjmowani kandydaci posiadający co najmniej kwalifikacje uzyskane na studiach pierwszego stopnia, zakończone uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata lub inżyniera potwierdzone odpowiednim dyplomem. Studia podyplomowe prowadzone są na uczelni, w instytucie naukowym Polskiej Akademii Nauk, instytucie badawczym lub Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego. Studia podyplomowe trwają nie krócej niż dwa semestry i kończą się uzyskaniem kwalifikacji podyplomowych.

Kto może skorzystać z dofinansowania studiów podyplomowych?

Z dofinansowania studiów podyplomowych może skorzystać zarejestrowana w urzędzie pracy:
  • osoba bezrobotna,
  • osoba poszukująca pracy:
    • będąca w okresie wypowiedzenia stosunku pracy lub stosunku służbowego, z winy pracodawcy,
    • pracująca u pracodawcy w stanie upadłości lub likwidacji,
    • otrzymująca świadczenia socjalne na urlopie górniczym lub górniczy zasiłek socjalny,
    • uczestnicząca w indywidualnym programie integracji lub zajęciach Centrum Integracji Społecznej,
    • będąca żołnierzem rezerwy,
    • pobierająca rentę szkoleniową,
    • pobierająca świadczenie szkoleniowe wypłacane przez pracodawcę,
    • będąca domownikiem lub małżonkiem rolnika, szukającym pracy poza rolnictwem i podlegająca ubezpieczeniu społecznemu,
  • pracująca w wieku 45 lat i powyżej.

Co należy zrobić, żeby otrzymać dofinansowanie studiów podyplomowych?

Aby otrzymać dofinansowanie studiów podyplomowych należy złożyć wniosek o dofinansowanie kosztów tych studiów oraz dokumenty wymagane we właściwym dla miejsca zamieszkania powiatowym urzędzie pracy.

Po złożeniu stosownych dokumentów i pozytywnym rozpatrzeniu wniosku starosta zawiera z osobą bezrobotną, umowę o dofinansowanie studiów podyplomowych, która określa w szczególności prawa i obowiązki stron oraz wysokość i tryb przekazywania środków na pokrycie kosztów studiów podyplomowych w formie bezpośrednich wpłat na konto organizatora tych studiów.

Uwaga!
Uczestnik studiów podyplomowych zobowiązuje się do zwrotu dofinansowania kosztów studiów podyplomowych w przypadku nieukończenia lub przerwania ich z jego winy.

Bezrobotnemu, który w trakcie odbywania studiów podjął zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą, nie zawiesza się dofinansowania kosztów tych studiów oraz wypłaty stypendium do planowanego terminu ich ukończenia.
 

Podstawa prawna


Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Nabór wniosków - finansowanie kosztów studiów podyplomowych

Garwolin dn. 23.01.2025 r.
 
 
OGŁOSZENIE O NABORZE
 
Powiatowy Urząd Pracy w Garwolinie informuje, że od dnia 27.01.2025 r., do odwołania, rozpoczyna nabór wniosków finansowanych ze środków Funduszu Pracy na następującą formę aktywizacji osób bezrobotnych.
1.       Finansowanie kosztów studiów podyplomowych.
 
Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej Urzędu w zakładce „dokumenty do pobrania".
Wnioski należy składać w wersji papierowej w siedzibie urzędu - sekretariat pok. nr 109 w godz. 8.00-15.00 lub przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego na adres urzędu: ul. Mazowiecka 26; 08-400 Garwolin.
Szczegółowe informacje udzielane są w siedzibie urzędu pok. 117 stanowisko 6 lub  telefonicznie nr 25 685 25 15.
                                                                                              
 
 
Z up. Starosty
              /-/ Marcin Zboina
                Dyrektor
         Powiatowego Urzędu Pracy w Garwolinie
 
 
Opracował:
Andrzej Mikusek – Kierownik Referatu ds. Obsługi Formalno-Merytorycznej Usług Rynku Pracy

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - doc
Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - doc.zip 100 KB
Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - pdf
Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - pdf.zip 263 KB

Nabór wniosków- studia podyplomowe

Garwolin dn. 12.01.2024 r.
 
 
OGŁOSZENIE O NABORZE
 
Powiatowy Urząd Pracy w Garwolinie informuje, że od dnia 16.01.2024 r., rozpoczyna nabór wniosków finansowanych ze środków Funduszu Pracy na następującą formę aktywizacji osób bezrobotnych.
1.       Finansowanie kosztów studiów podyplomowych.
 
Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej Urzędu w zakładce „dokumenty do pobrania".
         Wnioski należy składać w wersji papierowej w siedzibie urzędu - sekretariat pok. nr 109 w godz. 8.00-15.00 lub przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego na adres urzędu: ul. Mazowiecka 26; 08-400 Garwolin.
         Szczegółowe informacje udzielane są w siedzibie urzędu pok. 117 stanowisko 6 lub  telefonicznie nr 25 685 25 15.
                                                                                              
 
 
Z up. Starosty
              /-/ Marcin Zboina
                Dyrektor
         Powiatowego Urzędu Pracy w Garwolinie
 
 
 
 
 
 
 
Opracował:
Andrzej Mikusek – Kierownik Referatu ds. Obsługi Formalno-Merytorycznej Usług Rynku Pracy
 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - pdf
Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - pdf.zip 263 KB
Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - doc
Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - doc.zip 100 KB

Ogłoszenie o naborze - studia podyplomowe

Garwolin dn. 18.09.2023 r.
 
 
OGŁOSZENIE O NABORZE
 
Powiatowy Urząd Pracy w Garwolinie informuje, że od dnia 19.09.2023 r. do wyczerpania środków finansowych ogłasza nabór wniosków na następującą formę aktywizacji osób bezrobotnych.
1.       Finansowanie kosztów studiów podyplomowych.
 
Formularz wniosku dostępny jest do pobrania na stronie Urzędu garwolin.praca.gov.pl
Wnioski należy składać w wersji papierowej w siedzibie Urzędu ul. Mazowiecka 26; 08-400 Garwolin, pok. nr 109 w godz. 8.00-16.00:
Szczegółowe informacje udzielane są w siedzibie urzędu pok. 117 stanowisko 6 lub  telefonicznie nr 25 685 25 15.
                                                                                              
 
  Z up. Starosty
                                                                                              /-/ Marcin Zboina
                                                                                                     Dyrektor
                                                                              Powiatowego Urzędu Pracy w Garwolinie
 
 
 
 
 
Opracował:
Andrzej Mikusek – Kierownik Referatu ds. Obsługi Formalno-Merytorycznej Usług Rynku Pracy
 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - pdf
Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - pdf.zip 263 KB
Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - doc
Wniosek o zorganizowanie studia podyplomowe - doc.zip 100 KB

Menu Display